Mai Lepak Sini Jadi Pengikut Setia

MENARIK DALAM BLOG NI

Sabtu, September 25, 2010

Hati kering: Wanita tunjuk isyarat lucah marah polis

KOTA TINGGI: Bukan saja dia bersalah kerana memandu secara melulu, malah seorang wanita berusia lingkungan 30-an turut menunjukkan isyarat lucah kepada anggota polis yang cuba menahannya dalam kejadian di Jalan Abdullah di sini, jam 11.50 tengah hari semalam.

Kereta jenis Honca Accord terbabit dikesan dipandu secara melulu dari Jalan Niaga Utama sebelum polis mengerahkan dua kereta peronda memintasnya.

Ketua Polis Kota Tinggi, Superintendan Muhammad Osman Sebot berkata, wanita terbabit diarahkan menyerah diri tetapi selain menunjukkan isyarat lucah, dia turut nyaris melanggar seorang pegawai polis.

“Sampai di Jalan Tun Seri Lanang, wanita yang memandu sendirian itu membuat beberapa pusingan ‘U’ dan polis terpaksa berhati-hati mengekorinya bagi memastikan dia tidak mengancam keselamatan orang awam.

“Akhirnya, kereta itu dikepung dari arah depan dan belakang oleh kereta peronda polis tetapi pemandunya masih nekad dengan mengundurkan kereta sebelum merempuh dan menyeret sebuah daripada kereta peronda sejauh kira-kira 12 meter,” katanya.

Beliau berkata, selepas gagal melarikan diri, polis memintanya supaya keluar dari kereta berkenaan tetapi dia enggan berbuat demikian

“Akhirnya, keluarga wanita berkenaan tiba dan selepas 20 minit memujuk, barulah dia keluar dan setuju untuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi.

“Keretanya pula dipandu abangnya ke IPD berkenaan. Wanita terbabit turut dihantar ke Hospital Kota Tinggi untuk pemeriksaan kesihatan,” katanya.

Polis sudah membuka kertas siasatan dan akan mendakwa wanita itu kerana menghalang penjawat awam melakukan tugas.

~   myMetro  ~


















1 ulasan: