Mai Lepak Sini Jadi Pengikut Setia

MENARIK DALAM BLOG NI

Sabtu, Oktober 23, 2010

LAWAK AYAM DAN LEMBU





   

  Salam buat semua,, entry kali ni aku nak selit sikit lawak jenaka.. Sekali sekala kenala bagi pelawat setia senyum sikit bila baca post entry kat blog ni.. takda la serius je memanjang.. ye dok... hehehehe


DIALOG ANTARA AYAM DAN LEMBU

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah takde nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!

Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!

Ayam : ?? Maksud kau?

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada.

Ayam :  Isshhhh!! sampai nak bunuh diri,, mesti berat ni.. Apa yang manusia dah buat kat kau wahai si lembu..

Lembu : Ada ke patut, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!

Ayam : Tak patut,, memang tak patut!!!!!
     (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

2 ulasan:

  1. heheh..memang lawak..5bintang saya bagi...tak sanggup nak panggil mak..hehehe

    BalasPadam